kawan2 followers tercayang

Monday, 15 August 2011

kenangan Ramadhan


ari ni 15 ogos..erk...dah 15 ari posa...sedar x sedar dah separuh bln ramadhan kita sume lalui...cptnya masa berlalu...mmg x sedar pon kan...pas ni raya la pulak...suasana raya pon dah makin nk terasa...skang nih p mana2 pon lagu raya dah mula berkumandang...baik kat radio..supermarket waima gerai mkn skali pon...haishhh...mmg meruntun jiwa betoi.. <teringat bie kat Labuan>

ramadhan kali nih byk kat umah sewa la...thn lepas mmg sebln posa kat umah ngan femili terchenta sbb time tu tgh tggu posting...pastu mggu akhir posa buleh plak amik upah kacau dodol...mak aih...upah lumayan...tp penatnya Tuhan je yg tau...tu pon beberapa ari lg nk raya sy dah surrender sbb sibuk wat kuih raya utk umah plak...

tahun ni pulak...ramadhan pertama sbagai sorg cikgu...penat berganda2...kalah penat kacau dodol...ngeee...posa kali nih..bkn fizikal je penat...tp MENTAL pon sama...dugaan berpuasa...mmg betoi2 menguji kesabaran...masa nih la murid2 sy nk tunjuk perangai...masa nih la ribut taufan katrina nk melanda kalau kesabaran xde dlm diri...tp pape pon...bln posa nih mmg sy byk guna kuasa veto puan pengetua bila anak murid wat hal...dah x kuasa sy nk marah2kan dorg sume...bg nasihat pon dah mcm mencurah air ke daun keladi je...mmg x jalan langsung la...huhuh

tahun nih jugak sambut ramadhan dan raya sbagai org yg "berduit"...hahah...mcm la thn2 lepas x berduit kan...ok2...thn nih memandangkan sy pon dah keje tetap...syok la ckit nk sambut raya...hihihi...dlm kepala nih dah plan nk bg brape duit raya kat sepupu sepapat yg masih kecik...pastu plan nk masak pe utk raya 1st nanti...pastu plan nk p raya umah kwn2 lg...pastu paling best baju raya sy sedondon ngan bie sy <rujuk en3 nih>...w/pon sedih dan terkilan sbb bie sy x dpt blk beraya kat semenanjung sbb plan nk jumpa bie time raya...tp nak wat camne kan...huhuh...yg penting bie sy sihat dan hepi slalu cukup la..mebi xde rezeki kot nk jumpa raya nih...

okeh la...dah nk berbuka nih...nanti kita sambung lg okeh...slmt berbuka posa utk bie yg kat Labuan <heheh..bie sy dah berbuka pon> dan slmt berbuka posa utk sume muslimin dan muslimat di seluruh dunia...slm ramadhan slm hari raya



~ terima kasih sudi singgah blog cik ninie..cayang korang sume ~

0 comments:

Post a Comment