kawan2 followers tercayang

Wednesday, 12 October 2011

perlu ke nk meniru?

slm semua!!!
en3 yg sy post kali nih psl tiru meniru...ingatkan kat skola je berlaku kes tiru meniru nih kan...okeh..nih bkn kes tiru meniru exam okeh...ni kes lain..wataknya pon lain...

biasanya kes cenggini kita buleh tgk masa nk raya (penyakit typikal org mlayu)...org tukaq langsir baru dia pon nk tukaq jugak! org tukaq perabot baru dia pon jeles nk tukaq jugak! tp nape bile org umah tukaq wife baru dia xmo ikut lak eh?

tp nih la penyakit org mlayu skang nih..x bleh nmpak org len lebih ckit...dia pon nk ikut gak...sy x de la jeles kalau dia nk tukaq sume serba baru kan..tp agak2 la..jgn la ko smpai nk beli sama cam org tu jugak! melampau sgguh tu...ikut la taste ko sama kan! nih x...kalau org tu beli karipap ko pon nk beli karipap gak..org tu bela hamster ko pon gedix2 gak bela hamster...even beli tong sampah pon nk ikut gak beli sama cam org tu <sama brg buleh gak ampun..tp kalau dah color pon nk sama pe kes tu?> paling teruk skali org tu ada pakwe baru...dan2 dia pon nk pakwe baru gak pastu terus tggal pakwe lama terkontang-kanting sorg2 sedangkan pakwe tu dah pernah susah-payah utk dia..manusia2...buang2 la sama sikap buruk2 tu..

ni la jenis manusia yg asik nk tiru org je...mula2 okeh la lg...tp kalau dah kerap sgt mmg berangin la! ko dah mcm xde identiti sendiri la pulak kan...pikir2 kan lah wahai manusia...masing2 ada taste sendiri kan....ko ikut la taste ko dan x payah la nk tiru2 org len!!!

~ terima kasih sudi singgah blog cik ninie..cayang korang sume ~

0 comments:

Post a Comment