kawan2 followers tercayang

Friday, 17 February 2012

(Entry Marah Kari Berapi) macam lepaskan anjing tersepit

*peringatan : en3 nih penuh ngan emosi marah...bengang...terkilan...dan sewaktu dgnnya*

assalamualaikum uols...whoaaa....korang nmpak x reminder kat atas tu? korang nmpak x tajuk en3 ari nih? ya...mmg cik ninie tgh marah giler2 nih...kalau sapa2 carik psl time nih mmg aku bg mkn penampaq jepon la...

pe yg cik ninie nk paparkan kat belog nih bkn nk mengaibkan sapa2...tp sekadar nk luahkan perasaan yg da lama berbuku kat dlm ati nih...dan apa yg cik ninie buleh kata...carik kwn baik bkn mudah cam beli ikan kat pasar...dan nih la yg terjadik kat cik ninie...sbb tersalah pilih kawan dan sbb tersalah tolong org dan kecian kat orang...last skali...diri sendiri yg merana!

apa yg sy rasa skang nih mmg mcm lepaskan anjing yg tersepit...kita dah tolong dia n last skali kita yg kna gigit blk...sy x sangka disebabkan sifat mudah simpati dan empati yg ada kat dlm diri sy nih akhirnya mkn diri sy blk...niat asal nk tolong org yg konon2nya kna buli mcm2 masa 'menumpang' kat satu tempat tu akhirnya menyebabkan sy pulak yg terpaksa kuar dari umah yg sy duduk skang nih...

buat kamu yg pernah jadik kwn sy...ingat la...sy buleh jadik kwn yg paling baik dan membahagiakan kamu kalau kamu pon baik ngan sy...tp...sy jugak buleh jadik musuh yg paling jahat kalau kamu wat taik ngan sy!

ptg tadi pas blk skola tiba2 aku dapat satu call...rupanya tuan umah yg call bgtau kata ko nk nikah n nk sewa umah nih...makna kata...mahu halau aku kuar dari umah yg aku dah duduk hampir setahun ngan ko wahai perempuan...what the hell!!!!  ya perempuan...kau mmg sgt hebat...even kau tau dan sedia maklum kat kawasan sini mmg susah nk dpt umah sewa yg mmg jadik rebutan cam goreng pisang panas....tp sesedap rasa je kan ko wat keputusan nk nikah dan halau aku cara halus...beb...bkn ke bakal laki kau tu ada umah sendiri...x leh ke ko nk stay kat situ je pas nikah then biarkan aku dok sewa kat sini sorang2 ngan aman damai tanpa nk pikir yg buruk2 psl ko...ape kejadahnya lak korang nk wat umah tu jadik homestay then umah yg aku dan ko dok skang nih ko nk sewa ngan bakal laki ko pulak...otak ada tarak pikir ke?ada ko pikir ke psl kesusahan org lain? bakal MIL ko pon ada je kat kawasan sini...pesal ko x g dok sana diam2 tanpa perlu nk kacau idup aku?

dan motipnya skang nih yg aku tau ko mmg nk halau aku kan...dan tuan umah merangkap bakal biras ko tu yg jadik org tgh tukang sampaikan berita psl ko nk nikah dan hasrat ati korang nk sewa kat umah ni kan....tahniah sejuta tahniah la beb...FYI...aku x heran sgt w/pon masa mula2 tuan umah kasik tau psl ko nk nikah dan tnya aku nk kuar sewa umah lain ke x dan waktu tu aku rasa nk pecah kepala pikir bala apa la pulak yg tgh menimpa aku nih...tp x pe...aku pecaya hukum karma...aku pecaya pepatah org mlayu psl lumrah idup nih...bile aku dah leh pikir cara rasional skang nih...mmg aku pilih utk angkat kaki w/pon ptg tadik aku cam berkeras xmo kuar dari reban ayam nih...tp ko kena ingat satu perkara...skali ko wat taik ngan org...berganda2 taik yg ko akan dpt bile org lain buat pulak kat ko dan keturunan ko nanti...idup ni  mcm roda...skang mmg ko kat atas...skang nih mmg sume org suka ko...tp satu masa nanti...bile ko kat bwh dan jatuh terduduk....ko akan ingat blk apa yg dah ko wat kat aku...dan aku rasa ko mmg x layak langsung utk dibuat sebagai kawan!

moral of da stori : aku mmg dah tersalah pilih kau sebagai kawan aku...aku mmg dah tersalah pilih sbb kutip kau yg dulu konon2nya stress sbb terpaksa wat keje yg bkn tanggungjawab ko pon...mmg x ubah mcm melepaskan anjing yg tersepit...tp akhirnya aku blk yg kna gigit...tahniah kawan...kau mmg kawan yg paling terbaik pernah aku jumpa di abad nih...aku cam nk cadangkan nama kau utk anugerah hati paling wangi kat atas muka bumi nih!





~ terima kasih sudi singgah blog cik ninie..cayang korang sume ~

0 comments:

Post a Comment