kawan2 followers tercayang

Saturday, 25 August 2012

konsep bunga telur / pahar


assalamualaikum sume...

ari nih nk share pulak psl bunga telur...
bunga telur yg nk dibuat x byk mana pon...
lebih kurang 100pcs jek sbb nk letak kat bunga pahar...
agipon tok ckp utk org kg dan tetamu yg dtg bg kuih-muih je...
almaklum lerr org kg dah jemu nk mkn telur...
cik ninie x kesah pon...lg jimat kos...
cuma mcm dah lari dari tradisi lama la kan...
kalau kenduri-kendara dulu2 bunga telur wajib ada sbagai pelengkap kenduri..
tp bile dah makin maju dah makin moden...
sumenya dah mengalami transformasi demi transformasi...ecehhh
smpai kenduri kawen pon dah berlaku perubahan
tp tu la namanya putaran alam...
x selamanya kita akan berada di takuk yg lama
ckit byk mesti akan berubah gak
cuma perubahan tu masih lg mengekalkan identiti melayu...ye x?
k la uols...xmo bebel panjang2
cuma cik ninie nk share konsep bunga telur / pahar kenduri cik ninie nanti
konsep apa?
ala...konsep yg tgh "in" sgt skang nih
cer teka cer teka
hahah






nih la contoh bunga telur / pahar cik ninie nanti....
cik ninie wat color purple
tp contoh kat atas tu ada dua color
wat sampel jek
yg color purple tu wat pakai kertas crepe
yg pink tu pulak pakai tisu balut burger tu jek..heheh
x brape nk kemas biler buat sendiri
tp nk upah org pon cam mahal sgt
nk beli on9...hurmm...pikir beratus kali gak kot
sudahnya wat sendiri je la
DIY kata org putih
agipon ramai gak b2b dan mantan b2b yg wat sendiri
comey-lotey je memasing wat bunga tisu nih
so cik ninie comey
aja-aja...fighting!!!!
leh perbaiki lagi gaya mutu keunggulan bunga tisu tu...heheh

tp kan mama cik ninie ckp
masa dulu2 org kg dtg tolong wat bunga telur
sminggu seblom kenduri-kendara
ramai lerr anak2 dara mak2 dara dan nenek2 dara dtg umah tlg wat bunga telur
tp skang nih xde dah tradisi cenggitu
sumenya bakal pengantin wat sendiri
agak malas dan tgn x brape nk berseni
terus jek tempah atau beli kat kedai
gitu kan....


p/s: jom DIY bunga tisu :)




~ terima kasih sudi singgah blog cik ninie..cayang korang sume ~

2 comments:

  1. suka yang pink tu ala2 fairy tale sbb ada kertas dot2 putih tu lupa plak nama apa hehe

    ReplyDelete
  2. heheh...tp cam susah jek pakai tisu tu..asik terkoyak aje :(

    ReplyDelete