kawan2 followers tercayang

Saturday, 20 July 2013

Bonus Raya

assalamualaikum

seminggu dua nih kecoh satu Malaysia psl bonus raya kan
bukak fesbuk citer psl bonus
bukak blog citer psl bonus
masuk bilik guru pon topik bonus gak
mmg bonus...bonus...bonus...

tp for me ada bonus ngan xde sama je
kalau dpt alhamdulillah rezeki berlipat kali ganda utk Ramadhan dan Syawal kali nih
tp kalau x dpt pon x kesah sgt sbb bln nih ada KGT
nk2 pulak kita nih blom ada tanggungan anak lg
kalau ada pon stakat nk beli baju raya utk mama abah tok tokwan dan mertua je la
pastu duit raya pon nk bg utk sepupu-sepapat yg tecik2 je 
so mungkin x terasa sgt kalau x diberi bonus 
w/pon slalu kesesakan duit bile sminggu lg nk gaji...hahah

cuma rasa kecian utk kawan2 yg berkeluarga besaq
pastu duduk jauh di rantauan cam kat Sabah Sarawak
jadik bonus mmg ditunggu2 la sbb tiket flight bukannya harga seposen dua
pastu benda2 sampingan lg cthnya kalau bwk anak kecik2
mesti nk dibeli itu dan ini kan

setakat nih...dah 3 kali kita p Labuan jenguk asben kat sana
bile hitung kira darab tolak bahagi 
beribu2 gak la duit abes ke tiket flight
so dpt memahami keperitan mereka2 yg mengharapkan adanya sedikit bonus 
bkn utk utk diri sendiri tp utk tampung perbelanjaan keluarga

so pd kwn2 yg menabur khidmat bakti jauh ke Borneo sana
tak kira la cikgu ke askar ke
smoga tabah dan  bersabaq ye



* psssstttt...dgr kata PM dah luluskan pemberian bonus raya..heheh...kita tggu la bile dpt...


~ terima kasih sudi singgah blog cik ninie..cayang korang sume ~

0 comments:

Post a Comment