kawan2 followers tercayang

Monday, 13 January 2014

HIGHLIGHT 2013


Assalamualaikum sahabat

Huwarghhhh...tajuknya highlight 2013
Kak jah korang nih mamai ke apa nih

Ekceli kita x mamai pon
Masih waras kata org
Cuma tu la aritu dok kalut2 ngan miting skola smpai lupa nk updet belog
So Kira aci lagi la kan kalau nk citer psl thn lepas pnya kesah
Lg pon baru je brape ari kita sume meraikan thn baru masihi nih

2013 rasanya x byk citer gempaq sgt la
So meh kita nengok apa yg berlaku sepanjang 2013 yg lalu

1) aku dan airasia berpisah tiada
Aku dan incik suami tersyg long distance couple
Sorang kat Perak sorang kat Labuan
Kalau aku leh redah p Labuan ngan si dugong tu x pe la jugak kan
Tp nk wat camno sbb xdak jalan darat yg leh menghubungkan kami
So terpaksa la aku tender airasia utk ke sana
Sepanjang 2013 dah 5 kali aku dok ulang-alik p Labuan
Ribu-riban jugak la koyak purse dan wallet sedekah kat Tony Fernandez
So thn 2014 nih aku xtau lg camno
Hopefully incik suami dpt posting ke semenanjung smula...aminnnn

2) long distance hubby n wifey
Merana jiwa raga kami laki bini bila terpaksa berjauhan
Dah la inai masih merah di jari
Tp terpaksa berpisah utk sementara waktu demi tugas masing2
Mula2 tu meraung jugak la bile terpaksa melepaskan yg tersyg
Tp nk wat camne kalau dah itu takdirnya...huhuh
So merasa la aku nih jadi bini time cuti skola je
Kalau org lain w/pon pjj tp time weekend leh memadu kasih
Aku ngan incik asben time cuti panjang la baru nk bersama kekdahnya

3) bulan madu ekspress
Time tu asben aku Jalan Lasak kat PU Gong Kedak
Dan kebetulan pulak skola aku amik cuti deepavali 5 ari
So pas antaq tok tokwan p Nilai umah pakndak
Aku ngan sepantas kilat pecut dugong ke Kuantan
Masa tu asben paling jauh pon dpt p sampai Kuantan je
Plan asal kitorg nk blk ke kuala lipis terpaksa di cancel
Sudahnya bulan madu la kami berdua di Kuantan 3 ari 2 mlm
Sempat jugak la melepak2 kat Teluk Cempedak
Kesah bulan madu Teluk Cempedak buleh baca kat sini k

4) bulan madu di Melaka
Yg nih la paling best skali sbb 24jam berkepit je ngan laki..heheh
Pas kenduri adik aku bulan Nov tu kami terus p hanimun kat Melaka
So dok sana 3 mlm byk gak la tempat yg kami p
Kesah hanimun kami kat Melaka aku x wat entry lg
Tggu la nti bile free byk aku wat entry khas psl hanimun kat Melaka tu

*updet : entry kat sini dan sini

5) isteri sepenuh masa
Yeayyy..merasa jugak aku menjadi isteri sepenuh masa
Time tu kat Labuan la...di umah kami sendiri
Alhamdulillah berjaya gak la menjadi isteri mithali utk suami...ecehhhh
Tp ada masa aku byk ngelat gak terutama part wat breakfast
Sayang nk tinggal bantal ngan selimut..haha
Tp w/pon aku slalu miss wat breakfast tp aku topup ngan benda lain
Contoh cam masak apam cornetto la..potato cheese ball la..chicken chop la
Tp paling byk kali masak chicken chop la
Laki suka bini pon suka...hahah

Nk resepi? hahah...korang klik2 je kat sini, sini dan sini

6) dugong kena saman
Pecah rekod ooo bile dugong kna saman
Sedey gak la sbb ingatkan nk jaga prestasi si dugong
Tp nk wat camno benda dah nk jadi
Masa tu incik asben yg drive
Kna spot kat Ipoh masa kitorg rushing balik Kulim
Laju pon x la laju sgt
Patutnya 90km/j tp incik asben terprehhhh smpai 102km/j
So x pasai2 dpt saman...huhuh

7) pengurus cemerlang sukan memanah
Tahun 2013 aku bersinar2 ngan xtvt sukan
Best giler bile dpt 2x  anugerah pengurus cemerlang memanah
Satu masa hari anugerah kokurikulum peringkat skola
Satu lg pulak masa hari anugerah kokurikulum dan sukan peringkat PPD
Hopefully 2014 nih memanah akan terus bersinar la
Dan aku harap archers SMKDHH akan shoot pingat emas byk2..heheh

8) mek ja kawen
Hmmm...bulan Nov aritu tambah lg ahli kuarga Hussin n Yati
Mak abah aku dpt menantu yg kedua

Mek ja nih adik aku yg no.2
So bile dia kawen aku dpt sorang adik ipar
Kenduri depa bulan nov aritu
W/pon byk sgt masalah yg berbangkit tp alhamdulillah sume dah selesai
So aku doakan smoga rumahtangga mekja dan Samsul bahagia selamanya...aminn

9) arus perdana vs form 6
Kesah nih mmg wat aku jd haru-biru
Berminggu2 aku berendam ayaq mata bile pikir kan masalah nih
Hampir 3 thn aku selesa ajar bebudak lower form especially form 3
Tetiba kna tarik ke form 6 sbb depa x cukup cikgu bm
Dah la time tu mcm2 kontroversi dan spekulasi dok bertebaran kat bilik guru tu
Aku smpai jadi xdak mood nk keje
Dah la masa tu dok pikiaq nasib anak2 form 3 yg tggal brape bln je nk  pmr
Buleh pulak pengetua arahkan aku ngajaq form 6 berkuatkuasa serta merta
Aku pon dgn x readynya p la ngajaq bebudak pra u tu
Tp skang aku bersyukur sgt2
Kalau masa mula2 tu aku x rela
Tp skang nih aku bahagia ajaq form 6
Dari satu sudut mmg rasa ringan ckit kepala sbb ajaq budak besaq yg dah matang
Pastu x yah nk pikiaq psl masalah disiplin ke apa ke
Cuma rasa risau sbb aku takut aku x mampu memberikan yg terbaik utk mereka
Hopefully Allah swt permudahkan segalanya...aminnnn

10) 1st time masak kat umah mertua
Aku kawen dah setahun masa tu...
Tp tu la 1st time aku masak utk family in law
Seblom2 nih just tolong2 je
Tp aritu tetiba mother in law mintak wat asam pedas
Terkejut beruk aku nk mengingat resepinya..haha
Seblom2 nih bukan aku xmo masak
Tp aku sendiri takut family in law x lalu nk makan apa yg aku masak
Sbb depa dah terbiasa mkn makanan yg pedas berapi
Yg aku pulak jenis masak lauk manis2 pedas x rasa
So drpd depa x lalu mkn baik aku jgn masak..haha
Tp bile dah mother in law suruh x kan nk kata x pulak kan
Masak jugak la aku masa tu w/pon rasa x yakin
Bile dah siap mmg betoi pon masakan aku tu x pedas
Rasa serba salah sgt2 kat depa...huhuh
W/pon xdak sorang pon yg komplen tp aku ttp rasa bersalah
Pas nih aku kna p berguru ngan org melaka ngan n9 la utk wat masakan pedas

So...aku rasa tu je kot kesah 2013 yg aku buleh kongsi ngan korang
Ekceli byk lg yg nk dikongsi
Tp rasanya yg 10 nih je kot yg terpenting...hahah
Sehingga berjumpa lg ujung thn nih utk highlight 2014 pulak





~ terima kasih sudi singgah blog cik ninie..cayang korang sume ~

2 comments:

  1. cik ninie!!
    drop komen buleh ye..hik3
    yang part pjj tu kita serupaaa.....uwaaaa....bila la nak jadi suami isteri normal dalam erti kata yg sebenarnya kan? *sedih*
    semoga dipermudahkan Allah untuk kita bersama dengan family masing2..ameen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la bila la nk jadi isteri yg normal kan..hehehe...tiap2 ari dok menghitung hari bila la nk dpt bersama...kita doa sama2 ye spaya satu ari nti sampai rezeki kita utk tggal bersama2 suami :)

      Delete