kawan2 followers tercayang

Friday, 24 January 2014

Mimpi...pergi lah jauh-jauh



Assalamualaikum sahabat...

Dua tiga minggu nih aku asik mimpi pelik je
Sekali dua mimpi aku masih lg pikir positif
Tp bile dah berkali2 rasa mcm mengganggu la pulak..huhuh

Contohnya mcm mlm td aku mimpi psl baby
X dinafikan sejak kawen mmg aku mengharapkan akan hamil awal
Tp nk wat camne belom ada rezeki lg

Mungkin jugak disbbkan perasaan nk anak yg begitu menebal menyebabkan aku terbawa2 dlm mimpi 

Mlm td aku mimpi baby
Kali nih aku mimpi tok aku yg kat Serdang tu jagakan baby aku
Pastu dia mintak aku sediakan susu byk2 utk bekalan baby aku tu
Pastu aku terus terjaga dari tdo

Dua tiga mlm yg lepas pon aku ada mimpi pelik
Aku mimpi aku 'datang bulan' 
Darah melambak2 atas katil sampai aku pulak yg jadi takut

Pastu dua tiga minggu lepas
Aku ada mimpi baby
Masa tu aku mimpi aku tgh susukan baby tu

So kalau nk dikira dlm bulan nih dah dua kali aku mimpi psl baby
Alangkah indahnya kalau betoi nk dpt baby

Tp aku takut sgt2
Aku cuba gak search kat internet psl tafsiran mimpi nih

Melalui pembacaan aku
Mereka yg mimpi baby / menyusukan baby nih membawa maksud x baik
Antaranya mungkin akan terkena sihir / saka

Ya Allah...
Mmg aku takut sgt2
Aku berharap supaya aku dan keluarga aku dilindungi drpd sifat dengki manusia

Pastu psl mimpi 'datang bulan' tu pulak
Menurut apa yg aku baca kat sini jawapannya ialah kesihatan
Dan yg kat sini pula katanya "Biasanya mimpi menstruasi ini dialami wanita dan memiliki makna yang sangat positif. Mimpi ini bisa dianggap sebagai lambang pelepasan ketegangan dan ketakutan. Mungkin Anda akan terlepas dari kesulitan sehingga bisa membuat Anda bisa lebih santai. Kadang-kadang mimpi ini bermakna pembuangan energi dan kekecewaan"

Org kata mimpi itu mainan tidur
Tp ntahla aku rasa aku takut sgt2
Benda2 nih buat aku x betah duduk dan slalu terfikir2
Sampai kan kadang2 tu aku jadi takut nk tdo...huhuh

Ya Allah
Lindungilah aku drpd kejahatan manusia dan benda2 syirik nih

Sahabat2..
Korang pernah x alami apa yg aku alami skang nih?
Apa yg korang buat ek?
Kalau korang ada panduan / doa2 / pengalaman yg buleh dikongsi bersama komen kat bwh ye...sharing is caring :)


updet terkini :

aku dah dptkan rawatan perubatan islam dari sorang ustaz..korang leh baca kat entry sini "rentetan kejadian mimpi baby / menyusukan baby"




~ terima kasih sudi singgah blog cik ninie..cayang korang sume ~

2 comments:

  1. Eden ponah mimpi cenggini...lebih kpda ada saka yg nk mghampiri. Better mu berubat sb sumtime mende2 ni yg kaco sistem productive org pompuan huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas raya cina nih ustaz Redzuan mai tgk umah tok...kalau ada 'benda' dia nk tolong buang nti..huhuh

      Delete