kawan2 followers tercayang

Tuesday, 26 August 2014

Mini Open House

Mini Open House

Assalamualaikum sahabat

Last week aku wat open house
Lebih kepada mini open house la kiranya
Tetamu yg mai pon dlm lingkungan 11-15 org je pon
Tu pon anak2 murid aku dan tujuh lapan org sedara mara
Mulanya malas nk ber open house bagai
Tp mengenangkan anak2 murid beria2 nk mai beraya
Aku gagah jugak la masak itu ini utk depa
Dlm dok jaga2 bajet pas raya nih mcm2 jugak la aku masak utk bdk2 ni

Asalnya aku nk wat laksa, nasi impit, sagu gula Melaka ngan apam cornetto
Ayaq pulak aku wat ayaq tembikai laici blend
Mmg special betoi..haha
Tp last2 tggal laksa, nasi impit ngan sagu gula Melaka je
Ayaq ttp la ayaq tembikai laici blend tu
Cuma apam cornetto aku bantat terus xmo jd
Stress giler baq hang

Penat tok sah ckp la
Rasa nk tercabut kaki aku nih dok berkawad dlm umah
Kul 4 pagi aku start masak
Sampai kul 2 petang baru setel segala bagai menu2 tu sume
Pasni aku mmg surrender bab nk masak utk open house
Dah la sorang2 wat keje
Ko la yg masak..ko la yg kupas bawang
Mmg rasa nk pengsan dah
Tp bile tgk budak2 nih mkn ngan berselera
Abes ilang sume rasa penat
Rasa berbaloi masak mcm2 juadah utk depa
Siap aku paksa depa tapau bwh blk umah lg..haha
Mana x nya..laksa ngan nasi impit berlambak kot
Sapa nk mentedarah abes kan sume makanan tu..huhu

Sebenarnya aku bukan la x suka wat xtvt makan2 nih
Suka sgt bila tetamu dtg umah kita
Nk2 lg bila juadah yg kita masak depa mkn ngan berselera
Rasa syok tu ttp ada
Tambah pulak kalau puji makanan sedap lg la berbunga ati kan
Cuma pasni kalau nk wat mkn2 nih aku kena ada skuad tambahan
X terkejar la kalau nk wat sorang2
Mcm lipas kudung x cukup nafas aku aritu wat itu ini
Tu yg sampai apam cornetto aku pon segan2 nk menjadi..huhu

Kat incik suami tersayang pon aku dah pesan awal2
Pasni kalau dah tggal bersama dan nk wat mkn2 utk kwn2 
Aku mmg no hal..anytime On je kalau nk wat pape majlis
Cumanya aku mengharapkan bantuan skuad tambahan
Skuad tambahan tu incik suami la..haha
Kalau x mmg aku pancittt la sepanjang ari kejadian nti
Dan incik suami pon bakal jd mangsa utk urut2 kaki aku yg dah lenguh2 tu..heheh


~ terima kasih sudi singgah blog cik ninie..cayang korang sume ~

0 comments:

Post a Comment