kawan2 followers tercayang

Sunday, 26 July 2015

Cerita Tentang Kawen

Assalamualaikum

Berangan pasal kawen memang syok sangat-sangat..macam-macam perkara terlintas kat kepala..pastu senyum sorang-sorang :)

Aku ngan hubby kawen masa tahun 2012..9 bulan kenal terus bertunang..pastu tak tunggu lama dah..8 bulan seterusnya terus kawen..senang dan mudah..alhamdulillah Allah permudahkan semuanya :)

Masa tu mungkin sebab niat masing-masing memang nak cari suami dan isteri..so flow nak ke arah tu memang Allah permudahkan..

Jun 2011 aku saja-saja buat id yahoo messenger..masa tu terdetik kat dalam hati kalau dapat jumpa bakal suami dalam YM pon aku on je..seminggu pastu..hubby tegur kat YM..tapi aku layan macam-macam tu je la..takde pon nak over-over..tapi yang peliknya hanya dia sorang je la yang aku layan..bila orang lain tegur kat YM aku boolayan je..memang buat 'derk' sebab masa tu rasa macam malas ah nak layan orang lain..

Dua minggu ber yahoo messenger masing-masing tak bukak mulut untuk bertukar-tukar no.fon..cuma bertukar-tukar Fb je la..masa 1st time tengok member chat ni kat Fb apa yang terlintas dalam fikiran aku ialah dia ni bukan penipu..selalunya kalau teman alam maya ni kan ramai yang fake..so aku fikir dia ni boleh dipercayai la..so apa salahnya berkawan kan..mana tau kot-kot leh buat calon suami..ngeee

Pastu satu hari tu kat skola tempat aku mengajar nak buat program ceramah..so malam sebelum tu aku bagitau kat member chat aku ni yang esok aku tak boleh nak YM..then baru la dia Mintak no.fon aku..tu pon aku macam dok fikir nak bagi ke tak..akal kata tak payah tapi hati suruh bagi..so bagi jugak la..

Malam tu jugak dia call aku..tipu la kalau kata tak berdebar kan..sejuk kot kaki tangan aku masa tu..menggigil je rasa masa nak jawab call tu..haha

Pastu ntah macammana kitorang bercouple..sebab masa dia confess kata tujuan dia YM pon sebab nak cari calon bini..so aku pon macam ha ok la tu..sebab aku pon tengah mencari calon suami..

So bila dah official bercinta pon kitorang tak pernah dating-dating..masa tu aku kat Perak dan dia kat Labuan..1st time jumpa pon masa bln 10 pas raya..tu la 1st time jumpa si dia..hehe..nasib baik memang sebijik-sebijik macam kat Fb jugak..

Pastu bulan Mac 2012 kitorang bertunang masa si dia tengah berkursus kat ipoh..then November 2012 terus kawen..

Sepanjang tempoh bercinta..bertunang dan nak menuju ke alam perkahwinan tu buleh bilang ngan jari je brape kali keluar dating..selebihnya banyak dating kat telefon dan Skype je :)

Tahun ni dah 2 tahun 5 bulan kitorang berkawen..still duduk berasingan lagi..insyaAllah bulan 9 ni aku apply pertukaran kat eg-tukar..harap-harap lepas ni buleh hidup bersama seperti pasangan suami isteri yang lain la..ameen :)


P/S: asalnya nk cerita psl sepupu nk kawen ujung minggu ni sbb tgh dok kalut siapkan hantaran dia..tp tetiba terimbau pulak kenangan zaman bercinta ngan incik suami dulu..so nanti la aku update psl hantaran yg tgh dok buat tu




~ terima kasih sudi singgah blog cik ninie..cayang korang sume ~

0 comments:

Post a Comment