kawan2 followers tercayang

Sunday, 1 November 2015

K.R.I.S.T.A.L

Assalamualaikum...


Hai November!!! Pejam celik pejam celik jap je dah masuk bulan November kan..pastu babai 2015..sobsobsob


Masa aku kat UUM dulu suka sangat pakai gelang kristal..melambak sgt budak2 U yang menjual gelang kristal nih sampai berpinau mata den nak memilih ha..


Dulu-dulu suka pakai gelang kristal sebab rasa sejuk je pergelangan tangan..pastu rasa cam comey pulak..hahah..memang perasan sungguh la..


Tapi skarang nih dah tak pakai dah gelang kristal..sejak-sejak dah kawen nih pakai gelang emas la pulak..tapi gelang emas yang aku pakai takleh la nak lawan cikgu-cikgu lain kat skola tu..depa punya gelang memang bling-bling dan besor-besor..aku punya pulak ciput je..hahah..

~ ni la koleksi gelang kristal aku masa kat u dulu ~


Berbalik pada cerita gelang kristal nih aku start pakai masa sem 5 rasanya..masa tu rumet aku punya kawan dok mai kat bilik promote gelang kristal macam-macam kaler..aku pulak pantang nampak kaler pink terus la mata terjojol-jojol berkenan..hahah..so masa tu merasa la aku pakai gelang kristal yang selalu budak cina je pakai..sampai tiga utas aku beli dan semuanya kaler PINK!!! hamek ko..kata peminat fanatik pink kan..harus la kaler tu yang aku rembat dulu..hahah..lagipon harganya lebih murah dan mampu milik.

Tapi masa aku dok jalan-jalan kat mall UUM dulu ada sorang cina nih tegur aku..lebih kurang gini ar dialog dia "waaa..manyak u pakai gelang kristal..pink lak tu..memang love-love gitu..lamai orang sayang ooo.." masa tu aku tak tau pon makna disebalik kaler-kaler kristal tu..yang aku tau pakai je la..hahah..tapi sebenarnya masa tu beli sebab terpengaruh ngan kak Jaja..katanya boleh sembuhkan penyakit..kan orang-orang cina selalu guna kristal-kristal nih untuk penyembuhan..aku takde la percaya sangat tapi dah orang bagitau dengar je la kan..sebab bagi aku walau apa pon penyakit yang diturunkan oleh Allah..aku tau hanya Dia jua yang mempunyai kuasa penyembuh..

So sekarang nih aku dah tak pakai gelang kristal sejak meninggalkan alam kampus..gelang tu pon ada je tergolek kat umah mak aku tu..nak bagi orang lain pakai katanya tak elok sebab nanti penyakit-penyakit yang diserap kat gelang kristal tu berpindah ke orang lain pulak..so terbiar la gelang-gelang tu kat atas almari..hahah..mak aku suh pakaikan kat kucing-kucing kat umah tu..tapi tak sampai hati la pulak nak bagi depa pakai..cian nanti depa pulak yang sakit!





~ terima kasih sudi singgah blog cik ninie..cayang korang sume ~

0 comments:

Post a Comment