kawan2 followers tercayang

Sunday, 3 January 2016

Persiapan ke sekolah

Assalamualaikum..

Esok dah bermula sesi persekolahan 2016
Memandangkan tahun 2016 nanti penuh dengan cabaran dan kekangan hidup
Maka mari la kita bersederhana dan berjimat cermat
Simpan la segala duit yang ada walaupon nilainya 10 sen

So dengan azam yang baru
Aku hanya recycle dan reuse barang-barang yang masih boleh digunapakai lagi
Handbag pon aku tak beli yang baru
Pakai saja handbag tahun 2015 yang masih cun
Kasut sarung pon still elok lagi maka jimat lagi sebab tak perlu beli kasut baru
Alat-alat tulis pon topup sikit-sikit je

Cuma baju-baju kurung aku banyak yang dah tak muat
Terpaksa jugak menempah dan membeli sepasang dua 
Karang kalau pakai baju ketat mau semput aku kat dalam kelas nanti..hahah

Blazer pon kena beli jugak
Adoilaaa..walaupon aku beli blazer cikai tapi tetap rasa mahal
Beli pon kat butik Peace je..harga rm65 bagi aku agak mahal jugak la
Aku bajet dlm rm40 ke bawah je sebab bukannya kain elok sangat pon
Tapi dah terdesak nak pakai bukak skola ni maka beli jugak la
Nak beli yg kat Kamdar harganya rm140++ camtu
Hat tu memang berkualiti le kainnya
Boleh je nak beli yang blazer kat Kamdar tu
Tapi disebabkan azam 2016 nak berjimat-cermat dan menabung
Maka aku beli je yang kat butik Peace tu
Nanti pakai kat badan sama jugak fungsinya kan..hahah

Hah..korang macam mana pulak persiapan untuk tahun 2016 nih
Mesti gempaq punya kan!!!



~ terima kasih sudi singgah blog cik ninie..cayang korang sume ~

0 comments:

Post a Comment