kawan2 followers tercayang

Monday, 29 July 2013

Motor Iman


Assalamualaikum all

Ari nih rasa cam malas sgt nk updet en3
Byk citer nk share ngan uols
Tp kita peram dulu la eh
Dah basi nti baru kita share...hihih

En3 kali nih just nk updet psl motor Iman
Dah lama sgt niat nk hadiahkan motor utk Iman
So bile motor idaman dah ada depan mata nih
Rasa x sabar nk blk Pahang
X sabar nk tgk Iman tunggang motor nih
Mesti encem pnya la...heheh

Mesti korang tertanya2 sapa Iman ni kan
Ekceli Iman nih anak sedara baby bie
So secara x langsung merangkap anak sedara i jugak le
Nama penuh dia Muhd Rasul Iman
Tp kita suka panggil Iman je
Iman nih cute sgt
W/pon kurus tp pipi dia sgt tembam
Comey sgt!!! Geram rasa cam nk gigit2 pipi bulat dia...heheh
 Meh i share beberapa keping gambaq Iman



pic source : FB ayah Iman
Cute  kan Iman nih.. 
Kalau bergambar byk je aksi2 dia
Ada ala2 model...ada aksi2 manja
Tp mmg comey sgt2...heheh

And last but not least
Mesti la gambaq hadiah Iman
Motor ala-ala Awie tu..hihi
Yg motor nih Pakde (my baby bie) yg pilihkan color
Hijau katak pisang gituuuuuuuuu...
Harap2 Iman sukeeeeeeee ngan hadiah dari Pakde dan Makde
We love u so muchhhhh...muah2

hi acik2 sume...ni la motor Iman...cantik x?








~ terima kasih sudi singgah blog cik ninie..cayang korang sume ~

Saturday, 27 July 2013

Nekad dan Tekad

Ghhhhhhhhhh

Assalamualaikum uols

Wowww...tgk tajuk entry mcm gempak je kan
Apa yg nekad dan tekad nya tu?
Hmmm...sy xtau nk share camne masalah sy
Tp disbbkan masalah yg dihadapi tu menyebabkan sy tekad dan nekad
Tekad dan nekad utk berubah
Bunyiknya mcm besar sgt kan masalah tu

Mmg besar pon
Sy sejak zaman skola lg mmg takut nk tgk cermin
Kalau girl2 belasan thn pantang nmpak cermin mesti nk belek2 muka
Tp sy dulu kalau aci buleh mmg nk elak
X suka tgk muka sendiri dlm cermin
Sbb apa?
Sbb nmpak kusam...berminyak..x bermaya dan mcm2 lg
Smpai la skarang nih bile dah masuk alam kerjaya pon cermin bkn bestfren sy

Tp sampai bile kan nk cenggini
Nk2 pulak bile dah kawen
Mmg kna move on la
So baru skarang terasa nk carik solution utk masalah yg menghantui diri sekian lama
Tu pon sbb tergoogle2 psl produk utk meremajakan kulit
Haissssh...nape la x jumpe produk ni awal2
Kalau x mesti dah setel masalah

Sy x mo bgtau lg apa produk yg sy nk pakai
Bile dah berkesan nti baru sy nk share ngan uols
Kalau x berkesan sy simpan sorang2 la cite nih nti

Pape pon...sy tekad dan nekad utk berubah dan mencuba bkn utk sy sorang
Tp utk baby bie yg tersyg jugak
W/pon dia x pernah merungut dan terima sy seadanya
Tp x salah kalau sy nk membahagiakan suami sy dgn perubahan ni

Hopefully sempat la sy berubah seblom baby bie balik raya nih
Sy nk wat special surprise utk asben tersayang

~ terima kasih sudi singgah blog cik ninie..cayang korang sume ~

Friday, 26 July 2013

Cuti Nuzul Quran


Cuti Nuzul Quran

Assalamualaikum uols

Salam Ramadhan dan Salam Jumaat
Ari nih negeri Perak cuti sempena Nuzul Quran

Jadik ari nih sy nk p jalan2 kat pasar kemboja parit buntaq
Kat pasarkemboja nih kalau nk carik mcm2 tudung sume ada
Pastu leh beli ngan harga borong
Tp kna amik byk2 lerr

Sukacita diingatkan kalau nk dtg pasar kemboja nih kna awal2 ok
Macam sy pas subuh tadi dah berdesup p parit buntaq
Lambat2 satgi susah nk carik parking
Nk2 pulak time cuti2 umum cenggini dan dekat2 nk raya
Jgn mimpi la nk dpt parking yg strategik kalau dtg kul 9 10 pagi

Apa yg sy beli kat pasar kemboja tu?
Hahah..dah tentu la angkut tudung byk2
Tp bkn utk iols sorang je syg2 oiii
Jgn tamak nti rugi...heheh
Iols belikan jugak utk mama, mak mertua dan tok yg disayangi

Pasni nk p carik baju raya pulak
Tp esok2 la kot
Ari nih x larat dah
Penat soping tudung pg td x ilang lg nih...heheh

Thn nih sy ngan baby bie pakai tema purple
Mulanya decide nk color biru
Tp sbb ada sepasang baju melayu baby bie yg x pakai lg
So rasa cam syg lak kan
Dah la beli mahal2 xpakai pulak
Makanya dari biru bertukaq jadik purple la..hihih


~ terima kasih sudi singgah blog cik ninie..cayang korang sume ~

Thursday, 25 July 2013

Lagu raya apa yg korang suka dgq?



Assalamualaikum wbt

Ari nih dah 16 ari kita sume berpuasa kan
Alahai kejap je rasa Ramadhan menyapa
Pasni pejam celik pejam dah 1 Syawal pulak menjelma

Memandangkan skang nih dah riuh rendah lagu raya terpasang di sana-sini
So sy pon nk tumpang sekaki jugak la
Jadik kali nih kita citer psl lagu raya la pulak

Citer psl lagu raya nih
Semoden mana pon dunia kita
Rasanya sapa2 pon ttp akan carik lagu2 raya yg lama2 dulu sbagai halwa telinga kan
Cam sy yg mmg suka layan lagu evergren2 nih mmg sahih akan carik lagu2 lama
Bkn la nk kata lagu skang nih x best
Ada gak yg best tp suasana kemeriahan nk sambut raya tu feel dia xsampai kat jiwa nih
Apa2 pon mesti carik lagu lama gak
Yg tu lg dekat di atiku ini...ecehhh..

Kalau sy lagu yg paling best dan akan putaq byk2 kali mesti la lagu Asha Malik “Pulang Di Hari Raya”
Lagu tu masa kat U dulu kalau dgq mesti x sabaq nk balik umah
Pastu lagu “Aidilfitri” nyanyian Sanisah Huri
Dan jugak lagu “Menjelang Hari Raya” nyanyian DJ Dave
Perghhh...mmg smangat giler kot bile dgq lagu2 tu
Rasa cam sok dah raya pulak...kihkihkih

Tp skang nih lg la x sabaq nk tggu raya
X sabaq nk tggu kepulangan suami tersayang utk sambut raya sama2
Nk2 pulak baby bie sy tu dpt cuti lama
Lg la atiku ini xsabaq menunggu
Baby bie...blk la cepat..jom kita nyanyi lagu “Seloka Hari Raya” sama2
Lagu tu sesuai sgt ngan kita...kihkihkih


# pssttt...kat blok bujang asben i dorang dah putaq lagu2 raya nih dua minggu seblom posa lg...mmg smangat gaban betoi la..hihih

~ terima kasih sudi singgah blog cik ninie..cayang korang sume ~

Wednesday, 24 July 2013

Suami Aku Askar





Assalamualaikum uols

Pernah x masa dulu2 seblom kawen korang terpikir sapa jodoh korang?
Heheh..mesti pernah kan berangan nk kawen ngan sapa2
Sy pon ekceli zaman remaja muda belia dulu slalu gak berangan2
Sat berangan nk kawen ngan anak raja
Sat berangan nk kawen ngan pemain bola
Sat nk kawe ngan org tu sat ngan org nih
Pendek kata ramai je calonnya
Bajet tuan pnya diri tu mcm cun sgt je...hahah

Tp tu la...sumenya angan2 zaman remaja
Bile dah menginjak usia 20-an
Dah matang ckit kot otak yg wengggg tu...hahah
Nk2 pulak bila dah masuk universiti kan
Time tu kalut la nk carik boipren
Sbb org kata kat U la tempat carik jodoh
Sambil blajaq sambil cari laki
Sambil menyelam sambil minum ayaq kekdahnya
Tp tu pon x leh pakai gak
Ada gak yg terkandas tgh jln
Pendek kata cinta zaman U x semestinya berakhir ke jinjang pelamin

Contoh paling mudah diri sendiri nih la
Cinta sakan kot masa kat U dulu w/pon asalnya nk main2..hahah
Nk2 pulak masa kat UPSI
Heh..mmg mengarut ar
Universiti.Pertemuan.Suami.Isteri = UPSI
Mmg x leh pakai
Tp mmg tersurat xde jodoh
Mak jemah korang yg vogue nih babai macam tu je balak kat U dulu
Babai pon bkn sbb mak jemah korang nih curang ke apa ke
Tp sbb si balak dah kantoi
So baik mak jemah babai awal2 seblom “terlanjur menyintaimu”

Skang nih alhamdulillah
Syukur sgt bile dah kawen
Siap dpt askar lg tu..heheh
Mmg x pernah terpikir pon nk dpt laki askar
Sbb ingatkan dah jadik cikgu dpt cikgu gak
Rupanya sy mcm mama sy jugak
Kawen ngan abg askar yg macho lg gagah perkasa
Uols buli i nti i suh hubby i tembak uols...kihkihkih

Tp kawen ngan askar nih kna kuat jiwa dan raga la
Kira sama cam kawen retis la
Korang kna kongsi laki korang ngan org lain
Haippp...bkn maksudnya kawen dua tiga dan empat okeh!
Maksudnya laki korang nih milik negara kita yg terchenta nih
Kalau seruan ibu pertiwi memanggil2 kna utamakan dulu la
Kata org syg bini tinggal2kan demi menjaga kedaulatan negara
So tidak dapat tidak kita yg bini abg gagah perkasa nih kna la merelakan jua
Kalau kita xkuat camne abg2 gagah perkasa nih nk p berjuang kan?

Apa2 pon...sy bangga suami sy seorang askar
Sy bangga abah sy pon bekas askar
Dan bangga jugak bile nk dpt bakal adik ipar askar jugak
Kan best kalau sy pon askar jugak..hihihi
Tp xdenya baby bie tu bg sy jadik askar!

Skang nih kalau org tnya laki ko keje apa
Dgn bangganya sy ckp Suami Aku Askar
Askar yg gagah perkasa di hatiku
Bie...sy syg bie sgt2...



~ terima kasih sudi singgah blog cik ninie..cayang korang sume ~

Tuesday, 23 July 2013

Ketuk-ketuk Kuali




Assalamualaikum dan salam Ramadhan almubarak

Wah..wah..wah...
Tajuk entry x menahan betoi kan
Ketuk-ketuk kuali gitu

Kalau Sheila Rusly pnya program Ketuk-ketuk Ramadhan
So sy pnya versi dia jadik Ketuk-ketuk Kuali la..ececehh..
sbb x masak pon...ketuk je lebih..hahah

Citer psl Ramadhan nih mmg best la kan
Fokus mak2 kat dapur mesti la psl juadah bersahur dan berbuka
Fokus si ayah pulak memikirkan keperluan raya anak2
Fokus anak2 lak mesti la target nk raya
Fokus si manis Ninie ni pulak mesti la nk jumpe baby bie tersyg...kihkihkih

Kembali kpd ketuk-ketuk kuali
Posa kali nih mmg x brape nk smangat sgt
Baby bie jauh kat Labuan sana
So w/pon dah kawen sy masih lg posa tanpa suami disisi
Dan baby bie kat sana pon posa tanpa isteri yg comey disisi
Hopefully posa thn nih je la dok berjauhan
Kalau boleh thn depan nk tggal skali
Jadik leh la nk posa sama2
I miss u so much my baby bie...sobsobsob

Bile dah rindu sgt kat suami terchenta
Mmg rasa malas sgt2 nk masuk dapur
Tgk kuali ingat suami
Tgk ikan ayam sayuq ingat suami
Adehhh...sengsara sgguh dibuatnya
Tp memikirkan bukan sy sorang je yg ada kat umah nih
So nk tak nk kena rajin masak jugak la
Kalau x nti tokwan nk mkn apa pulak kan

Jadik bulan posa cenggini
Sentiasa je sy bizi di dapur
Kelentung-kelentang bunyi periuk kuali kat dapuq tu
Tu psl tajuk kali nih psl ketuk-ketuk kuali...hihih
Saja2 je nk eksyen kat uols yg sy nih pon rajin masuk dapur gak
w/pon kdg2 rasa cam masak lauk-pauk yg sama je tetiap ari...





~ terima kasih sudi singgah blog cik ninie..cayang korang sume ~