kawan2 followers tercayang

Wednesday, 24 February 2016

Resepi : Popia Ketam Cheese

Assalamualaikum..

Menu minum petang chef Ninie itu hari adalah popia ketam cheese..senang cari bahan..senang buat...senang ngap..hahah..kali nih punya menu less is more kaedahnya..

Resepinya memang senang dan ringkas..buleh buat banyak-banyak..buh dalam tupperware dan simpan dalam peti sejuk..frozen food kaedahnya..benda dah tersedia..nak makan baru goreng..gitu tuan-tuan puan-puan

Meh kita cek bahan-bahan dia..

Resepi Popia Ketam Cheese

Bahan-bahan :
Kulit popia
Crab stick (isi ketam yang sedia ada ada tu.biasanya orang buat yong tau fu tu)
Chessdale (yang slice tu. Kalau takdak apa-apa cheese pon buleh jugak)
Sedikit air (untuk gamkan kulit popia tu nanti)

Cara-cara :
1) Bentangkan kulit popia atas pinggan / dulang
2) Potongkan cheese..macam aku aritu slice cheese ada sikit je..so nak jimat 1 slice tu aku potong lima..memang kedek betoi la kan..haha
3) Letak potongan cheese di ujung bucu kulit popia - rujuk gambaq bawah
4) Pastu letak pulak isi ketam tadi atas cheese - rujuk gambaq bawah
5) Dah siap..gulung dan lipat kiri kanan pastu gulung-gulung lagi sampai ujung..dah sampai ujung korang sapu sikit air untuk gamkan dia
6) Buat la sampai abes isi ketam dan cheese korang tu..
7) Pastu goreng dan buleh la di ngap

Senang je kan resepi kali nih..senang dan ringkas semudah abc123 gitu..hehe..selamat mencuba dan selamat menjamu selera!!! Popia ketam cheese nih korang buleh cicah dengan sos dan mayonis..memang mabeles la minum petang korang nanti..hikhikhik






~ terima kasih sudi singgah blog cik ninie..cayang korang sume ~

1 comment:

  1. Sedapnyaa. Selain ketam bleh guna sosej sis lg best

    ReplyDelete