kawan2 followers tercayang

Wednesday, 9 March 2016

Marilah Menyimpan Emas

Assalamualaikum..

Korang pernah terfikir nak simpan emas tak? 

Dulu-dulu aku selalu terfikir buleh ke tetiap bulan nak simpan emas..aku nih dah la jenis tak suka pakai barang kemas ala-ala mami jarum tu..kalau ada pon takat cincin nikah sebentuk gelang tangan seurat dua..hat cincin tunang dan risik masuk peti besi!

Pastu bila tengok kat Fb orang dok share pasal emas itu emas ini rasa cam "eh..aku nak beli jugak la cam Bedah pakai tu..cantik sangat..tapi nanti kalau beli tapi tak pakai rugi pulak.."

Hah..kalau korang pernah alami situasi macam aku tu..suka emas tapi rimas nak pakai banyak-banyak..korang buleh menyimpan dengan cara macam ni..

1 Bulan 1 Gram 1 Keluarga


Langkah Permulaan Untuk Buat Saving Emas
1. NIAT - bila dah pasang niat insyaAllah Allah mudahkan jalannya

2. Menuntut ilmu - Cuba join group khas simpan emas. Contohnya macam group tempayan emas 999. Banyak sangat info yang boleh kita dapat setiap hari.
3. Tanya pada orang yang betul - Jangan tersilap langkah konon2 nak melabur sangat..last2 terperangkap dengan pelaburan bukan2.. macam powergold , menawarkan emas fizikal serendah 1gram
4. Asing siap2 duit pendapatan - Nak beli emas kena ada duit juga. Jadi nak taknak, paksa diri untuk menyimpan. Simpan emas lebih bagus sebenarnya.
5. Membeli pada orang yang betul - Carilah penjual yang sah berdaftar dengan mana2 syarikat yang sah. Komfem dulu keahliannya. Sekarang ramai orang menipu.
6. Belilah sedikit sedikit ikut mampu - Bila kita ada wang sedikit, cepat2 tukarkan kepada emas. Powergold menawarkan pembelian emas serendah 1gram.
7. Simpan di tempat yang tidak dijangka - Okey..yang ni..tolong jangan bagitahu orang dimana tempat kamu menyimpannya.
Semoga bermanfaat.

MULAKAN SIMPANAN ANDA HARI INI. TUKARKAN SEDIKIT WANG ANDA KEPADA EMAS SEBAGAI SIMPANAN JANGKA PANJANG.
Jom kumpul emas

Ninie Powergold 
017.8986522











~ terima kasih sudi singgah blog cik ninie..cayang korang sume ~

1 comment:

  1. InsyaALLAH nt mama iman nk stat buat saving utk iman bucuk ni.....harap maklong iman boleh bg tunjuk ajar...hiiiihii

    ReplyDelete